Ta hand om håret i solen!

ta hand om håret i sommarNu när solen äntligen har kommit fram så vill vi ju vara ute i den så mycket som möjligt. Problemet är bara att sol, saltvatten och klorvatten torkar ut och förstår håret väldigt snabbt. Så jag tänkte dela med mig av lite tips på hur du bäst tar hand om ditt hår.

 

1 – Enklaste sättet är ju helt klart att ha en solhatt eller sjal som skyddar från solens strålar.

2 – Skölj ur salt-, och klorvatten noga efter varje gång du har badat.
3 – Gör inpackningar ofta! Jag använder ofta både vanligt balsam och spraybalsam på sommaren.
4 – Det finns särskilda solprodukter för håret som du kan köpa. Personligen så brukar jag spraya håret med spraybalsam istället innan jag går till stranden för att ha extra skydd.
5 – Fläta håret. Undvik att borsta eller hålla på för mycket med håret när det är blött då detta sliter extra mycket. Använd gärna mjuka gummiband med tyg runt som är snällare mot håret.

 

Nu vet du hur du kan njuta av solen utan att torka ut ditt hår för mycket.

Lämna en kommentar