Träna på andra tider.

Jag håller på att bli fullkomligt galen! Herre gud vad folk det är på gymmet nu! Tidigare har jag försökt att gå till gymmet mellan två till tre gånger i veckan efter jobbet. Men nu är det totalt omöjligt, det är så mycket folk och jag tappar sugen när jag får stå och vänta på maskiner eller hantlar. Det är ju i princip omöjligt att komma fram till cable crossen eller crosstrainena.

Så nu funderar jag på om jag ska vara så ambitiös att jag går och tränar innan jobbet eller om jag ska göra det på lunchen……. Jag är ingen morgonmänniska direkt och jag tycker det är stressigt som det är på morgonen med att försöka få iväg mig och barnen på morgonen.

Nackdelen med att träna innan min arbetsdag är slut är att de dagar som jag tränar armar och axlar så kommer det troligen att bli ganska tungt att stå med armarna högt upp och klippa hår.

Får nog bli en testperiod detta och se vilket som passar bäst. Eller så är det kanske bara att vänta ut tills folk börjar glida tillbaka in i gamla vanor. I februari är det kanske inte lika mycket folk som nu när nyårslöftena börjar kännas avlägsna 😉

gym-i-januari

 

Lämna en kommentar